GUSSTA - Algemene Voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden (“Voorwaarden”) van GUSSTA. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die je bij GUSSTA plaatst.  Door een bestelling te plaatsen ga je akkoord met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden op de tussen jou en GUSSTA gesloten overeenkomst.

In deze voorwaarden worden de rechten en verplichtingen van partijen uiteengezet die van toepassing zijn op jouw bestelling van producten bij GUSSTA. Het is daarom van belang dat je de Voorwaarden goed doorleest. We raden je aan de Voorwaarden op te slaan op je computer, zodat je deze altijd later nog kunt raadplegen.


Gegevens GUSSTA

1.1 GUSSTA is gericht op het ontwerpen en maken van unieke bedden.

GUSSTA
Veluwezoom 32
1327 AH  ALMERE

Telefoon: +31 (0)33 20 22 695 (maandag t/m vrijdag 9.00-17.30)
E-mail: info@gussta.nl            
KvK: 64391264
BTW: NL172458274B02

Jouw gegevens

2.1   Om je bestelling zo goed mogelijk te kunnen afhandelen is het van belang dat jouw gegevens, naam, e-mailadres, telefoonnummer, verzendadres en evt. afwijkend factuuradres, correct en volledig doorgeeft conform de instructies. Je bent zelf verantwoordelijk voor het juist doorgeven van deze gegevens. De contactgegevens van GUSSTA vind je onder artikel 1 van deze voorwaarden.

2.2   De door jou verstrekte gegevens worden door GUSSTA alleen gebruikt op de wijze zoals is aangegeven in de privacyverklaring op onze website.

Het aanbod en de overeenkomst

3.1   Wanneer je een product koopt bij GUSSTA ga je een overeenkomst aan met GUSSTA. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat GUSSTA een bevestiging naar het door jou opgegeven e-mailadres heeft verzonden.

3.2   Een aanbieding die een kennelijke vergissing en/of fout bevat, zoals een ongewoon lage prijs, bindt GUSSTA niet tot een overeenkomst. Neem gerust contact op als je twijfelt aan de geldigheid van een aanbieding.

 

Prijs en betaling

4.1   De weergegeven prijs in zowel de webshop, op offerte of factuur zijn inclusief belastingen en, indien van toepassing, verzendkosten. Binnen Nederland en België is de verzending gratis.

4.2   Je kunt de bestelling betalen met de betaalwijze zoals is aangegeven in de webshop.

4.3   Wij leveren gratis in Nederland en België. Voor de overige landen wordt in overleg vooraf een prijs afgegeven voor het transport.

 

Afhandeling bestelling en levering

5.1   GUSSTA doet zijn uiterste best om jouw bestelling zo goed mogelijk te verwerken en te leveren.

5.2   De bestelling wordt geleverd op het door jouw opgegeven afleveradres binnen de periode die is aangegeven op de website. Voor de levering van bedden, lattenbodems en matrassen zal onze transporteur vooraf contact opnemen om een afspraak in te plannen.

5.3   Bij eventuele toegebrachte schade, op product of omgeving, ontstaan bij levering dient direct samen met de chauffeur hiervan aantekening te worden gemaakt. Als er geen aantekening is gemaakt kunnen wij de schade niet in behandeling nemen.

5.4   Bij bestelling van meerdere producten wordt de langste doorlooptijd aangehouden om zo alles in 1 keer te kunnen leveren. Wil je een item eerder ontvangen neem dan contact met ons op. Mocht een product niet tijdig gereed zijn, dan zullen wij vooraf daarover contact opnemen.

5.5   Het eigendom van de bestelde producten gaat op jou over op het moment dat GUSSTA de volledige betaling heeft ontvangen.

5.6   GUSSTA besteedt zorg aan het juist en compleet verzenden van de producten. Mocht je incomplete of beschadigde producten ontvangen, neem dan contact op met GUSSTA.

Kwaliteit

6.1   GUSSTA doet zijn uiterste best een zo goed mogelijk beeld te geven van de producten op de website. De aard (zoals hout) van de aangeboden producten brengt met zich mee dat er sprake kan zijn van verschillen tussen de weergave van het product en het product dat je ontvangt. Hout is een natuurproduct waardoor geen enkel stuk hout hetzelfde zal zijn qua tekening en kleur.

6.2   Uiteraard voldoen de producten van GUSSTA aan de kwaliteit die je daarvan mag verwachten. De bedden die wij vervaardigen zijn ontworpen vanuit het oogpunt esthetiek waarbij een hoge mate van kwaliteit wordt voorop staat.

6.3   Het ideale vochtpercentage in huis waar mensen zich het meest prettig bij voelen, ligt tussen de 40% en 60%. Dit is tevens het ideale vochtpercentage voor houten producten. Bij een lage vochtigheidsgraad (lager dan 40%) vertonen massief houten producten krimp. Extreme krimp kan scheuren veroorzaken in het hout. Bij een te hoge vochtigheidsgraad zet massief hout uit.

 

7     Herroepingsrecht

7.1   Je hebt het recht om de overeenkomst zonder verdere uitleg binnen 60 dagen te ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in vanaf de dag van ontvangst van de producten. Wil je gebruik maar van het recht om de overeenkomst te ontbinden stuur dan een email naar info@gussta.nl. Meer informatie over het retourneren vind je op onze website.

7.2   Wanneer je ervoor kiest om de overeenkomst ten aanzien van een product te ontbinden, dan heb je de plicht om dit product zo spoedig mogelijk, doch binnen 60 dagen nadat je het product hebt ontvangen, via een email aan te melden voor retour. Voor de bedden, matrassen en lattenbodems zullen we een afspraak inplannen om het product op te halen. Daarvoor worden geen kosten in rekening gebracht. Wil je een bed laten demonteren dan brengen we daar € 50,- voor in rekening.

7.3   In geval van ontbinding zoals bedoeld in artikel 7.1 zal GUSSTA, binnen 14 dagen na ontvangst van het retour gezonden product, het volledige betaalde bedrag terugstorten.

7.4   Wanneer een product door jouw toedoen is beschadigd, of incompleet is of een product andere gebruikerssporen heeft, dan ben je jegens GUSSTA aansprakelijk voor de door jou veroorzaakte waardevermindering van het product.  GUSSTA zal deze waardevermindering aftrekken van het aan jou terug te betalen bedrag. Zorg dus dat het product bij retour voldoende beschermd is verpakt!

7.5   Het recht van ontbinding zoals bedoeld in artikel 7.1 geldt niet voor een maatwerk product dat speciaal volgens jouw specificaties is vervaardigd. De opties waarmee je het product kunt samenstellen op de website, vallen niet onder maatwerk.

 

8     Garantie

8.1   Op de producten die wij zelf produceren, zoals bedden en nachtkastjes, geven wij 3 jaar garantie. Dat betekent dat bij een gegronde klacht wij geen voorrijkosten, gratis reparatie bieden of een nieuw product als het artikel niet gerepareerd kan worden. Is het je eigen schuld dat het artikel kapot is gegaan, dan vervalt het recht op reparatie, vervanging of teruggave van je geld. Voor de producten die wij inkopen (lattenbodems, matrassen etc.) geldt de fabrieksgarantie en procedure die wordt gehanteerd door de betreffende leverancier.

8.2   Hout is een natuurproduct. Verandering in kleur, als ook het buigen en barsten van hout, behoren tot zijn natuurlijke eigenschappen en vallen niet onder de garantieregeling.

9     Wijzigingen in deze Voorwaarden

9.1   Indien GUSSTA besluit de Voorwaarden te wijzigen, zal zij de gewijzigde Voorwaarden op de website van GUSSTA plaatsen. Eventuele wijzigingen zijn niet van toepassing op orders die voor de datum van wijziging zijn geplaatst. Deze voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 10 september 2019.


10  
Geschillen

10.1   GUSSTA streeft ernaar een zo hoog mogelijk kwaliteit te leveren voor zijn producten en diensten. Mocht je onverhoopt toch ergens niet tevreden over zijn, neem dat telefonisch of per mail contact met ons op.


GUSSTA
Veluwezoom 32
1327 AH  ALMERE

Telefoon: +31 (0)33 20 22 695
E-mail: info@gussta.nl


10.2 Wanneer je de klachtenprocedure hebt doorlopen en de uitkomst niet bevredigend is dan heb je daarna nog de mogelijkheid je om deze voor te leggen bij de Geschillencommissie via het Europeses ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/