• ✓ GRATIS BEZORGING
  • ✓ 60 DAGEN BEDENKTIJD
  • ✓ GRATIS RETOUR
033-2022695 Contact

Blog

Sneller slapen met de juiste voeding: 2 doodgewone wondermiddeltjes

Goed slapen begint met een goed bed, maar wist je dat ook je voeding hierop van grote invloed kan zijn? Zo zijn er een aantal voedingsstoffen die je beter niet in kunt nemen voor het slapen gaan. Zelfs een mooi en comfortabel houten bed zal er dan immers niet voor zorgen dat je snel in slaap valt.

We zetten onlangs al een paar handige slaaptips voor je op een rij, om de slaap sneller te vatten. Daarnaast is het verstandig om goed te letten op je voeding. Vermijd cafeïne, nicotine en alcohol. Neem aan de andere kant juist wel wat producten die serotonine aanmaken of kies voor tryptofaan in je voeding.

Vermijd cafeïne, nicotine en alcohol

We weten van bijna alle voedingsstoffen wat hun uitwerking is op ons lichaam en onze geest. Van cafeïne weten we bijvoorbeeld dat het ons een opwekkend effect geeft. Prettig als je ’s morgens vroeg aan het werk wilt, maar lastig als je in slaap wilt vallen in een mooi houten bed. De stof heeft een stimulerende werking op zowel de hersenen, nieren, maag als de darmen. Daardoor wordt het een stuk lastiger om in slaap te vallen.

Tip: pas op met koffie, net als met thee, cola en chocolade. Het zijn allemaal producten met cafeïne. Toch thee drinken? Kies dan voor kruiden- of muntthee.

Daarnaast is het verstandig om geen nicotine of alcohol te gebruiken, in ieder geval niet binnen een paar uur om te gaan slapen. Uit onderzoek blijkt dat rokers vaak minder diep slapen en ook het ‘slaapmutsje’ blijkt voor veel mensen minder goed te werken dan gedacht.

Serotonine maakt rustiger

Door naar de doodgewone wondermiddeltjes. Want, je kunt daarvoor gewoon gebruik maken van heel normale voeding. Serotonine bijvoorbeeld maak je aan als je volkorenbrood of volkorencrackers eet. Hierin zitten veel koolhydraten, die zorgen voor meer van deze stof in je lichaam. Het maakt je rustiger, waardoor een lichte snack voor het slapengaan je kan helpen om gemakkelijker in slaap te vallen.

Tryptofaan maakt slaperig

Op een vergelijkbare manier kun je gebruik maken van een ander doodgewoon wondermiddel om beter te slapen: tryptofaan. Het zit bijvoorbeeld in bananen, melk, tonijn, yoghurt, notenpasta en dadels. De stof zorgt ervoor dat je je plezierig en meer slaperig zal gaan voelen, waardoor je de slaap sneller kunt vatten. Neem het een half uur voordat je in je mooie houten 2 persoonsbed induikt en je zal merken dat je veel beter slaapt.

Bekijk online onze mooie houten bedden, waarmee je ervoor zorgt dat je uit kunt kijken naar een robuust en stoer bed in de slaapkamer. Wellicht niet zo sterk als de wondermiddeltjes in je voeding, maar wel degelijk een motivatie om lekker vroeg naar bed te gaan.