• ✓ GRATIS BEZORGING
  • ✓ 60 DAGEN BEDENKTIJD
  • ✓ GRATIS RETOUR
033-2022695 Contact
In verband met de zomervakantie is onze werkplaats gesloten van 29 juli tot en met 16 augustus.
Bestellingen waarvan de levertijd binnen deze periode valt of die besteld worden in deze periode hebben een levertijd van plus 3 weken.
Wij streven ernaar zoveel mogelijk nog voor de vakantie af te handelen.

Blog

De dokter adviseert: zorg voor voldoende daglicht om beter te slapen

Heb je een heerlijk bed staan, maar lukt het je niet om daar goed in te slapen? Veel Nederlanders liggen ’s nachts te piekeren, of komen om een andere reden niet in slaap. Je kunt cafeïne en alcohol vermijden of de smartphone buiten de slaapkamer laten. Het is echter ook belangrijk om er overdag alvast rekening mee te houden hoe je ’s nachts beter kunt slapen. En hoe je dat aanpakt? De dokter adviseert om overdag voldoende daglicht op te nemen. Of dat te beïnvloeden.

De kracht van daglicht

Daglicht heeft een enorme impact op ons lichaam. Sterker nog, op ons lichaam en onze geest. Dat heeft er mee te maken dat we een sterke biologische klok hebben. Die geeft ons lichaam een seintje wanneer het dag is en wanneer he nacht wordt. Overdag zijn we actief en verbruiken we relatief veel energie. Zodat we ’s nachts bij kunnen komen door in slaap te vallen.

Maar, geef je jouw lichaam onvoldoende seintjes dat het dag is? Dan verbruik je overdag te weinig energie en heb je ’s nachts niet de vermoeidheid om in slaap te vallen. Het risico bestaat dat je te weinig ‘dag beleeft’, waardoor je ook de nacht niet met volle overtuiging in kunt gaan.

Beter slapen in de winter

Wil je beter slapen in de winter of heb je hier ook in de zomer last van? Dan is het een goed idee om iedere dag een paar keer naar buiten te gaan. Zorg ervoor dat je minimaal 10 minuten buiten blijft (per keer). Op die manier krijg je veel daglicht binnen. Dat werkt uiteraard het best als de zon schijnt, maar lukt ook als het bewolkt is. En kun je niet zomaar naar buiten? Zorg er dan voor dat je bij het raam werkt. Op die manier vang je toch voldoende daglicht op. Bovendien kun je gebruik maken van speciale wit/blauwe lampen, die ervoor zorgen dat het net lijkt alsof je buiten bent. Ze zorgen er samen voor dat je de slaap ’s avonds beter kunt vatten, door overdag duidelijk te maken dat het ‘dag’ is.

Houten bed: heerlijk slapen

En waar val je dan lekkerder op in slaap dan in een houten bed? Je hebt de keuze uit verschillende modellen, beschikbaar als 2 persoonsbed en als twijfelaar. Zodat je heerlijk kunt slapen, in een mooi houten bed. Gemaakt van eiken of steigerhout, je hebt de keuze uit de beide materialen.

Kies een mooie maat voor je bed en zorg ervoor dat je ’s avonds voldoende vermoeid bent, door overdag het daglicht op te vangen. Op die manier zorgt jouw biologische klok ervoor dat je beter zal slapen, op de manier zoals de dokter je dat adviseert.